گزارش: اسکوچیچ از صفر و صد گذشت!

بدون دیدگاه

به گزارش ساناخبر سال ۹۲ و روزی که اسکوچیچ برای هدایت ملوان به ایران آمد، شاید همانند خیلی از مربیان خارجی که در آن سال‌ها به ایران می‌آمدند و خیلی زود کشور را ترک می‌کردند، تصور میکردیم این مربی کروات هم مهمان یک سال یا دوسال در فوتبال ایران خواهد بود.

اسکوچیچ اما یک دهه پرماجرا را از آن سال تاکنون در فوتبال ایران پشت سر گذاشته است. او روز گذشته برای دهمین‌بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت. آمارش در ۹ تقابل قبلی اصلاً خوب نبود و در حالی که تنها چند دقیقه تا برد‌ مقابل‌ پرسپولیس فاصله داشت، ایوب‌العملود دروازه آن‌ها را باز کرد تا نخستین مساوی اسکوچیچ و پرسپولیس اتفاق بیفتد.

۱. پرسپولیس ۱-۰ ملوان
این اولین تقابل مربی سابق تیم ملی با پرسپولیس بود که در‌مرداد ماه ۱۳۹۲ رقم خورد. زننده تک گل پرسپولیس کسی نبود جز امید عالیشاه ۲۲ ساله که اولین گل خود با پیراهن قرمز‌ را مقابل چشمان اسکوچیچ به ثمر‌ رساند.

۲. ملوان ۰-۱ پرسپولیس 
شاگردان علی دایی در بازی برگشت هم از سد ملوان و اسکوچیچ گذشتند. این بار محمدرضا خلعتبری بود که دروازه ملوانان را باز کرد. شاگردان اسکوچیچ تا پایان بازی هرچه زدند به در بسته خوردند و درنهایت تسلیم شدند.

۳. فولاد ۲-۱ پرسپولیس 
دقیقا در هفته دوم لیگ چهاردهم یعنی ده سال قبل این تقابل برگزار شد. اسکوچیچ این بار با فولاد آمد تا انتقام دو شکست قبلی را از علی دایی بگیرد و اتفاقاً موفق هم بود. با درخشش ستارگانی نظیر بختیار رحمانی و اسماعیل شریفات، اسکوچیچ به اولین برد مقابل پرسپولیس رسید.

2071971

۴. پرسپولیس ۱-۲ فولاد
در بازی برگشت دیگر خبری از دایی نبود و حمید درخشان روی نیمکت سرخ‌ها می‌نشست. گل بخودی عجیب پرسپولیس توسط محسن بنگر در یکمین دقیقه بازی، خبر از حال وخیم آن روزهای پرسپولیس داد. این بازی هم در نهایت با برد اسکوچیچ به پایان رسید تا او و پرسپولیس در تعداد بازی و برد برابر شوند.

۵. فولاد ۰-۲ پرسپولیس 
تقابل تمام کروات لیگ برتر منجر به کسب اولین برد فصل پرسپولیس در لیگ پانزدهم شد. دیداری که با درخشش مهدی طارمی و البته پنالتی خراب کردن رامین رضاییان، منجر به سومین برد پرسپولیس مقابل اسکوچیچ شد.

۶. پرسپولیس ۱-۰ فولاد
مگر به همین راحتی تیمی می‌توانست مقابل آن پرسپولیس آماده برانکو قرار بگیرد؟ یک ارائه تهاجمی از شاگردان برانکو مقابل فولاد اسکوچیچ، با گلزنی زودهنگام مهدی طارمی همراه شد. حملات بیشمار یاران برانکو تا پایان بازی دیگر ثمری نداشت و بازی با همان نتیجه پایان یافت.

2071973

۷. پرسپولیس ۱-۰ صنعت نفت
اسکوچیچ از ایران رفت و بعد از چهارسال با صنعت نفت برگشت. در هفته سوم لیگ نوزدهم مقابل پرسپولیسی قرار گرفت که با کالدرون چندان اوضاع خوبی نداشت. این بازی اما با گل کنعانی به سود شاگردان مرد آرژانتینی به پایان رسید.

2071975

۸. پرسپولیس ۱-۰ صنعت نفت 
قرعه کشی یک هشتم نهایی جام حذفی در آن فصل، حکم به تقابل دوباره اسکوچیچ و پرسپولیس در ورزشگاه ازادی داد. با وجود بازی بهتر شاگردان اسکو اما این دیدار را پرسپولیسی‌ها روی تجربه بیشتر بازیکنان شان بردند تا هفتمین شکست اسکوچیچ مقابل پرسپولیس رقم بخورد.

۹. صنعت نفت ۰-۱ پرسپولیس 
یک شب قبل از اعلام رسمی سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، او با صنعت نفت مقابل پرسپولیسی قرار گرفت که این بار یحیی را روی نیمکت خود می‌دید. بازی را در نهایت پرسپولیس برد تا اسکوچیچ هم با قرمزها مسافر تهران شود و رسماً هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. این آخرین تقابل مربی‌کروات و پرسپولیس پیش از بازی دیروز بود.

۱۰. تراکتور ۱-۱ پرسپولیس
و در نهایت اولین تساوی در دهمین تقابل اسکوچیچ و پرسپولیس در تبریز رقم خورد. در روزی که پر شورها با حمایت فوق‌العاده هواداران خود کاملاً سوار بر بازی بودند و در آستانه دومین برد فصل، مدافع مراکشی قرمزهای پایتخت با یک ضربه سر، تبریز و تراکتور را به شوک فرو برد تا سهم اسکوچیچ و پرسپولیس از دهمین رویارویی تنها یک امتیاز باشد.

2071383

منبع: ورزش۳

اخبار
اخبارورزشپربازدیدپرسپولیس

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار