با این وام صاحب خانه شوید | مشمولان دریافت وام مسکن ۸۰۰ میلیونی اعلام شدند + جزئیات جدید

بدون دیدگاه

به گزارش ساناخبر، مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این‌که وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن متوقف نشده است.

سیدعباس حسینی در پاسخ به این خبرش که آیا پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار کرد: هنوز بخشنامه بانک مرکزی به ما ابلاغ نشده است. تمام خدمات بانکی برگرفته از شورای عالی پور و اعتبار است که پس از تصویب، ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار واحد قرارداد بسته‌ایم که حدود ۲۱۱ همت قرار امضا شده داریم که متعهد به پرداخت آن هستیم. امروز پرداختی نقدی بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت است که معادل ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی سایر بانک‌هاست.

وی درباره تسهیلات‌دهی بانک مسکن نیز گفت: متناسب با منابع و سپرده‌گذاری، تسهیلات را به مردم پرداخت می‌کنیم. یکی از برنامه‌های بانک برای افزایش جذب سرمایه طرح نفیس رونمایی شده است.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: به‌هیچ عنوان پرداخت دهی وام در بانک مسکن متوقف نشده است.

حسینی همچنین در خصوص برنامه بانک مسکن برای افزایش سقف وام خرید مسکن، اظهار کرد: وام در شبکه بانکی یا مبتنی بر سپرده است یا بدون سپرده. نمونه بازر تسهیلات بدون سپرده، اوراق تسه (حق تقدم وام مسکن) است که افراد آنرا خریداری می کنند که هرچه مبلغ وام افزایش می‌یابد، اقساط بیشتر می شود.

وی با بیان این‌که نرخ سود اوراق تسه ۲۳ درصد است، تاکید کرد: تعیین نرخ سپرده‌ها و سود تسهیلات بانکی برگرفته از مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و در چارچوب بخشنامه‌های بانک مرکزی است. اگر سپرده‌گذاری شود به تبع آن متناسب با منافع، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گفته وی، نرخ سود نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت و این مسئله روی اقساط تاثیرگذار خواهد بود. به طوریکه در ۲ سال ابتدایی بازپرداخت، مبلغ قسط حدود ۵.۹ میلیون تومان است.

مبلغ اقساط وام ملی مسکن
مسعود رضایی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های منتشر شده مبنی بر افزایش اقساط در دو سال اول واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده‌ای که تحویل متقاضیان داده می‌شود بیان کرد: در هنگام ریاست رئیسی، رئیس جمهور شهید در شورای عالی شهر سازی و معماری کشور تصویب شد که در خصوص وام دو سال اول، با باز پرداخت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قسط بندی شود و پلکانی شدن اقساط تسهیلات مسکن ملی اقدامی بود که از مابه‌التفاوت این نرخ از محل سرمایه‌گذاری ارزی صندوق توسعه ملی در بانک مسکن انجام می‌شود، اما اخیرا در بانک مسکن مشکلاتی وجود داشت و متقاضیانی که درپروژه ۱۲۰ واحدی همدان، ساخت مسکن آنها به اتمام رسیده بود در این خصوص با این مشکل مواجه شده بودند.

رضایی افزود: بر این اساس با مطرح کردن این مشکل و پیگیری‌هایی که از سوی بنیاد مسکن و بانک مسکن در مرکز انجام شد خوشبختانه این موضوع رفع شد و اکنون متقاضیان همان قسط بندی حدود ۶ میلیون تومان که برای دوسال اول است و ما بقی بعد دو سال پلکانی قسط بندی خواهد شد بر جای خود باقی است و در این خصوص متقاضیان با همان شرایط تصویب شده با مراجعه به بانک می‌توانند قسط بندی و تسویه حساب را انجام بدهند و کلید واحد خود را دریافت کنند.

ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳
ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت ثبت نام وام بانک مسکن انجام می شود. معمولا یکی از عمده مشکلات مردم بحث تهیه مسکن برای جوانان است. وام مسکن جوانان یکی از تسهیلات شناخته شده بانک مسکن است که والدین می توانند از زمان نوجوانی فرزندان خود با واریز مبالغ کوچک در عرض ۵ تا ۱۵ سال وام خرید مسکن را دریافت نمایند.

بانک مسکن به منظور رفاه حال مشتریان واجد شرایط برای ثبت نام وام اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام وام بانک مسکن کرده است. به این ترتیب تمامی کسانی که امکان دریافت وام از بانک مسکن را دارند می توانند در منزل و یا محل کار خود در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل اقدام به ثبت نام وام بانک مسکن نمایند.

تسهیلات بانک مسکن شامل وام کسب و کار، وام ازدواج، وام مسکن جوانان و … است که متقاضیان واجد شرایط پس از تکمیل فرم تسهیلات می توانند به منظور ثبت نام این وام اقدام نمایند. این تسهیلات با بهره کم و مدت بازپرداخت طولانی می باشد که مشتریان دارای حساب بانکی در گردش در بانک مسکن می توانند پس از مطالعه شرایط ثبت نام وام، به منظور ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

اخبار
اخباراقتصاد

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار