شرایط فروش محصولات نبکا

بدون دیدگاه

صنعت خودرو به سمت برقی‌سازی پیش می‌رود و به تدریج تولید خودروهای درون‌سوز متوقف خواهد شد. خودروسازان کشور نیز از این روند جهان پیروی می‌کنند و یکی پس از دیگری در حال اضافه کردن مدل‌های برقی به سبد محصولات خود هستند. در این میان، شرکت‌های دیگری نیز وارد بازی شده‌اند که به طور خاص، روی واردات و مونتاژ خودروهای برقی تمرکز کرده‌اند. نبکا نام یکی از این شرکت‌های نوپا است که با معرفی خودروی تمام برقی اسکای ول سعی دارد ضمن بهبود برقی‌سازی در صنعت خودرو ایران، فرهنگ حمل‌ونقل پایدار و سبز را رواج بخشد. شرایط فروش نبکا به دلیل خاص بودن نوع محصولات کمی متفاوت از دیگر شرکت‌ها است.

درباره نبکا

شرکت نوین ماهان (نبکا / Nebka) حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان صنایع خودروسازی کرمان و شرکت تکنولوژیکی مپنا است که با هدف تولید خودروهای برقی پایه‌گذاری شد. این شرکت در تلاش است تا ضمن توسعه و ترویج فرهنگ حمل و نقل پایدار، با تولید و عرضه خودروهای الکتریکی و همین‌طور راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم، به وظیفه خود در قبال کاهش آلاینده‌های ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی عمل کند.

نبکا به عنوان شرکتی که خود را متعهد به نوآوری و ماندن در خط مقدم صنعت خودروهای الکتریکی معرفی کرده، در تلاش است تا حمل و نقل پایدار و سبز را برای عموم قابل دسترس، قابل اطمینان و مقرون به‌صرفه کند. به سبب پشتیبانی توسط دو شرکت قدرتمند کرمان موتور و مپنا، نبکا از شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌ای برخوردار است.

فروش نبکا از طریق سایت اختصاصی این شرکت انجام می‌گیرد و کمی با دیگر شرکت‌ها متفاوت است.

محصولات نبکا

شرکت نبکا فعالیت خود را با مونتاژ و عرضه کراس اوور برقی ET5 آغاز کرده که به برند چینی اسکای‌ول تعلق دارد. با توجه به عدم آشنایی عمومی نسبت به خودروهای برقی و نگرانی‌های مربوط به این ماشین‌ها، نبکا علاوه بر ET5، نسخه پلاگین هیبریدی به نام HT-i را نیز در سبد محصولات خود قرار داده است. به شرط رسیدن به موفقیت و فروش مورد انتظار، نبکا محصولات برقی و نیمه برقی بیشتری را به بازار کشور معرفی خواهد کرد.

اسکای ول ET5

اسکای ول ET5

نخستین محصول نبکا، به یک برند چینی به نام اسکای ول تعلق دارد. اسکایول به نوبه خودرو زیرمجموعه‌ای از شرکت چینی اسکای ورث به حساب می‌آید که در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند. اسکای ورث در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت پا به صنعت خودروسازی بگذارد و بدین ترتیب، برند اسکای ول را برای تولید خودرو برقی راه‌اندازی کرد. اسکای ول ET5 به عنوان نخستین محصول این برند، در سال ۲۰۲۰ به عرضه درآمد و نبکا، وظیفه مونتاژ آن را برای بازار کشور بر عهده دارد.

کراس اوور تمام برقی ET5 به یک پیشرانه تک موتوره، گیربکس تک‌سرعته و باتری ۷۲ کیلووات ساعتی مجهز است. این ماشین با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور در جاده جولان می‌دهد و می‌تواند در ۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. اسکایول ET5 یک خودرو دیفرانسیل جلو است و نهایت سرعت آن در ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در صورت شارژ کامل باتری، نبکا ET5 می‌تواند مسافتی حدود ۵۲۰ کیلومتر را بدون نیاز به جایگاه شارژرسانی طی کند. باتری این ماشین از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در ۳۵ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌شود. نبکا اسکای ول ET5 دارای لیست طویلی از امکانات و تجهیزات متنوع است و سفر ایمن، راحت و بدون دغدغه‌ای را برای سرنشینان خودرو به ارمغان می‌آورد.

نبکا هیبرید پلاس

نبکا هیبرید پلاس

اسکای ول HT-i‌ محصول سال ۲۰۲۲ است و در دسته ماشین‌های پلاگین هیبرید قرار می‌گیرد. این ماشین از لحاظ ظاهری به ET5 شباهت دارد و با نام نبکا هیبرید پلاس در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. نبکا هیبرید از توان فنی بالایی برخوردار است و کابین جادار و مجهز آن، تجربه سفر راحت و بدون دردسری را برای سرنشینان خودرو به ارمغان می‌آورد.

این ماشین از پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند که شامل موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی می‌شود. با ترکیب موتور برقی و موتور بنزینی، قدرت پیشرانه به ۲۸۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن متر می‌رسد. این مشخصات از طریق گیربکس e-CVT وارد چرخ‌های جلو می‌شود و ماشین را به حرکت می‌اندازد. نبکا HT-i به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۸.۲ ثانیه محقق می‌سازد. پیشرانه خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۶ سازگاری دارد و در ازای پیمودن صد کیلومتر، حدود ۵.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

باتری به‌کاررفته در هیبرید پلاس از نوع لیتیومی و دارای ظرفیت ۲۱.۶۸ کیلووات ساعت است. حدود ۳ ساعت طول می‌کشد تا این باتری با استفاده از برق خانگی از ۲۰ به ۷۰ درصد شارژ شود. در صورت استفاده از کابل شارژ سریع، این زمان به ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد. در صورت پر بودن باک بنزین و باتری، نبکا اسکای ول HT-i قادر به پیمودن مسافتی حدود ۱۱۶۷ کیلومتر است.

شرایط فروش نبکا

  • نداشتن پلاک انتظامی فعال
  • واریز وجه به شرط تطابق کد ملی فرد متقاضی با شماره تلفن همراه و کارت بانکی متعلق به وی در هنگام ثبت‌نام
  • عدم امکان انصراف پس از ثبت‌نام (در بعضی از شرایط فروش)
  • تاریخ تایید پرونده‌های مشتریان توسط شرکت، ملاک اولویت تخصیص و ارسال خودروها است
  • مالیات، عوارض، بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌هایی که قانون پرداخت آن را به عهده مصرف‌کننده گذاشته است، بر اساس تعرفه‌های سال ۱۴۰۳ محاسبه و توسط مشتری پرداخت می‌شود

مدارک لازم برای خرید محصولات نبکا

  • اصل و کپی مدارک شناسایی شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه (تمامی صفحات)
  • مدارک احراز محل سکونت (گواهی سخا) مطابق با بخشنامه راهور فراجا
  • ارائه شماره شبا (۲۴ رقمی) متعلق به متقاضی در زمان ثبت‌نام آنلاین در سامانه یکپارچه

نتیجه گیری

نبکا، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک مابین صنایع خودروسازی کرمان و گروه تکنولوژیکی مپنا است که به طور خاص، روی تولید و عرضه خودروهای برقی تمرکز دارد. این شرکت فعالیت خود را با معرفی برند اسکای ول به بازار ایران آغاز کرد و کراس اوور تمام برقی ET5 را در دسترس مشتریان ایرانی قرار داد. هدف نبکا توسعه و رواج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه سبز و پاک است تا بدین‌وسیله، دین خود را نسبت به پیشرفت صنعت خودروسازی کشور و کاهش آلودگی زیست‌محیطی ادا کند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45

منبع: خودرو۴۵

اخبار
اخبار اقتصاداخباراقتصادخودرو

آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین اخبار