به گزارش ساناخبر،بازار جهانی خودرو روزگاری در انحصار خودروسازان آمریکایی و اروپایی بود اما به تدریج خودروسازانی از شرق آسیا نیز خود را به مشتریان جهانی معرفی کردند.
از جمله تویوتا که در میان خودروسازان جنوب شرق آسیا جایگاه ویژهای دارد. این خودروساز ابتدا تلاش کرد با عرضه محصولات اقتصادی و هزینه نگهداری پایین دل مشتریان را ببرد. اما چندی بعد مدیران تویوتا با خلق برند لکسوس به دنبال حضور در بازار خودروهای لوکس در بازار آمریکا بودند.
ایدهای که در ابتدا بیشتر به شوخی شبیه بود اما این خودروساز ژاپنی با پشتکار مثال زدنی نه تنها توانست به این شوخی رنگ واقعیت بزند بلکه شاهد هستیم که برند لکسوس تبدیل به یکی از برندهای محبوب مشتریان در سراسر جهان شده است.