شاید بتوان خودرو شاهین را اولین تلاش سایپا به منظور تولید خودرو ملی و ردهبالای این شرکت دانست. نارنجیپوشان جاده مخصوص در راستای تامین نیاز مصرفکنندگان و بهبود قوای فنی این خودرو، شاهین پلاس را با گیربکس اتوماتیک وارد بازار میکند. گرچه محصول جدید سایپا در بخش ظاهری، هیچ تغییری نسبت به نسخه قبلی یعنی شاهین G ندارد، اما زیر کاپوت و در بخش قوای محرکه، میزان تغییرات بسیار چشمگیر است.
با وجود اینکه چند سالی از ورود شاهین G به بازار میگذرد، اما این خودرو برخلاف رقبای ایران خودرویی، چندان موفق عمل نکرد. ناموفق بودن این خودرو در بازار دلایل بسیاری داشت که شاید اصلیترین دلیل آن را پیشرانه ضعیف و از رده خارج شاهین دانست. حال شاهین پلاس آمده است تا حضور ضعیف بردار خود را در بازار جبران کند، اما موفق خواهد شد؟